După cum se știe, SUV-urile sunt în momentul de față cele mai populare automobile în rândul clienților europeni și nu numai. Statisticile ne arată că acest segment a crescut vertiginos în ultimii ani, motiv pentru care producătorii oferă o gamă variată de astfel de modele.
Ne aflăm într-o perioadă de tranziție de la mașinile echipate cu motoare termice la cele cu sisteme de propulsie electrificate. De aceea, pe piață au început să apară tot mai multe SUV-uri hibride, care oferă nu doar emisii scăzute și performanțe bune, ci și un spațiu generos pentru familiile numeroase.
În același timp, creșterea vânzărilor la aceste modele au crescut și datorită prețurilor din ce în ce mai accesibile.
Dacă nu ești pregătit să treci direct la o mașină complet electrică, atunci un SUV hibrid ar putea fi o soluție ideală pentru tine. În cele ce urmează îți prezentăm un top 10 al celor mai bune SUV-uri hibride pe care le poți cumpăra în 2022.
Noul BMW X5 plug-in hybrid a câștigat doi cilindri și a devenit mai eficient, cel puțin în ciclul oficial WLTP. Acest lucru a fost posibil în primul rând datorită unei creșteri semnificative a capacității bateriei, care acum are 24 kWh față de 9,2 kWh cât avea cea de pe generația anterioară X5 xDrive40e. Astfel, a crescut și autonomia în regim pur electric la 60 de kilometri.
Deși poartă denumiri diferite, cele două SUV-uri sunt identice, fiind construite pe aceeași platformă TNGA. Asta înseamnă că ambele folosesc același grup motopropulsor hibrid plug-in de 2,5 litri de la Toyota, care promite o autonomie de aproximativ 78 de kilometri în regim electric. Dacă ai acces la un wallbox, foarte probabil că abia dacă vei dori să folosești motorul pe benzină.
Discovery Sport P300e nu este, poate, cel mai reușit SUV din punct de vedere vizual comparativ cu Evoque PHEV. Modelul britanic compensează, însă, printr-un spațiu interior mai mult decât generos și prin capabilități offroad de invidiat. Mașina combină un nou motor pe benzină Ingenium cu 3 cilindri și un motor electric puternic montat posterior. Din pachet mai face parte o baterie de 15 kWh, care asigură o autonomie de 65 de kilometri, și o cutie de viteze automată cu 8 trepte.
La fel ca restul gamei de plug-in Volvo, XC60 a primit o serie de upgrade-uri ale hardware-ului electric. Cea mai mare schimbare constă în noua baterie mai mare, de 18,8 kWh, care extinde autonomia în modul electric la 80 de kilometri, conform cifrelor WLTP. Ca și până acum, există o versiune T8, care oferă o putere combinată de 395 CP, precum și una T6, care livrează 345 CP și un sprint de 0-100 km/h de 5,7 secunde, ceea ce este suficient pentru un SUV de aproape două tone.
Un facelift aplicat recent a adăugat un plus de atractivitate pentru crossover-ul francezilor. Mașina a primit o parte frontală complet nouă mai atractivă și o serie de noi echipamente. Din punct de vedere tehnic, însă, nu s-a schimbat nimic, ceea ce înseamnă că există două variante hibride plug-in. Prima are tracțiune față și un motor electric care dezvoltă 222 CP, iar cea de-a doua folosește două motoare electrice de 296 CP și tracțiune integrală.
Aflat la cea de-a treia generație, SUV-ul americanilor a primit un vârf de gamă plug-in hybrid. Sistemul hibrid folosește uin motor pe benzină Atkinson de 2,5 litri, care lucrează în combinație cu unul electric. Ansamblul ajută mașina să sprinteze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, un timp competitiv pentru o mașină ca aceasta. În modul pur electric, Kuga PHEV poate parcurge cel puțin 30 de kilometri.
Unul dintre cele mai recente hibride plug-in lansate de Mercedes-Benz este modelul GLE 350de. Atuul principal al SUV-ului din Stuttgart îl reprezintă autonomia electrică de 100 de kilometri. Această valoare este excelentă pentru acest segment și te-ar putea face să nu folosești prea des motorul cu ardere internă diesel de 2,0 litri cu 4 cilindri. De asemenea, mașina are o capacitate de remorcare de până la 2,7 tone, ceea ce este mult peste concurență.
Modelul sud-coreean este unul dintre puținele hibride plug-in cu șapte locuri de pe piață. Acesta folosește un motor pe benzină turbo de 1,6 litri și o unitate electrică. Din ansamblu mai face parte o baterie mai mare, de 13,8 kWh. Mașina poate rula în modul electric până la 60 de kilometri. Calitatea materialelor și a finisajelor s-ar putea să nu fie la același nivel cu cea a unor rivali europeni, însă nu prea multe SUV-uri cu 7 locuri pot găzdui confortabil pasagerii adulți pe cel de-al treilea rând.
Un alt SUV hibrid care oferă până la 7 locuri este modelul scandinav. Pachetul plug-in hybrid oferă o putere totală de 390 CP. Motorul termic supraalimentat cu turbocompresor de 2,0 litri și 4 cilindri oferă 303 de „cai” din acest total și contribuie cu 400 Nm de cuplu la totalul de 640. Ansamblul este completat de un motor electric de 88 CP, amplasat pe puntea spate, care asigură tracțiunea integrală. Acesta este alimentat de o baterie de 11,6 kWh, care asigură o autonomie de 60 de kilometri în modul complet electric
Versiunea electrificată a lui X3 folosește același motor pe benzină de 2,0 litri și aceeași baterie de 12 kWh de pe modelul 330e. Din păcate, deoarece este o mașină mai mare și mai grea, performanțele nu se pot compara cu cele ale sedanului bavarez. mai mult decât atât, autonomia electrică este cam mică, și anume 20 de kilometri. Dar, X3 xDrive30e rămâne totuși o variantă competitivă pentru segmentul PHEV în ceea ce privește spațiul și confortul specific mărcii BMW.